Hoppa till huvudinnehåll

Ödesdag för pappersarbetarna i Strömsbruk: ”Känns skit”

I dag, tisdag, har pappersarbetarna på Holmen Strömsbruk fått besked om de får behålla sina jobb eller inte. Mer än hälften sägs upp. – Det känns skit, säger Pappers avdelningsordförande Erik Viklund. Loading the Elevenlabs Text to Speech AudioNative Player… Efter de senaste veckornas förhandlingar har parterna nu kommit överens om att 43 av brukets 77 kollektivanställda måste lämna…