Hoppa till huvudinnehåll

Nu lanserar vi Avdelningens Sidor under Mina Sidor på webben

Aktuellt 26 oktober 2022

Från och med den 26 oktober finns Avdelningens Sidor som en undersida till Mina Sidor på pappers.se. Vi kommer fylla på Avdelningens Sidor med fler funktioner allt eftersom men till att börja med kan avdelningsordförande och kassörer nu själva hantera webbinträden samt avdelningens förtroendeuppdrag.

Om man har uppdraget ordförande eller kassör loggar man in på Mina Sidor via sitt personliga BankID precis som tidigare. Därefter kommer man i menyn kunna se Avdelningens Sidor med alternativen Hantera webbinträden och Hantera uppdrag.

Hantera webbinträden

Här kan avdelningen själv välja att godkänna eller neka inkomna webbinträden, utan att kontakta medlemsservice.

På sidan finns också en länk till rapporten ”Webbinträden – fullmakt för fackföreningsavdrag” i Power BI så att ni enkelt kan skriva ut underlag åt arbetsgivaren. Instruktion för hur man skriver ut underlaget hittar ni under ”vanliga frågor”.

I samband med lanseringen av Avdelningens Sidor gör vi också en mindre justering i Power BI rapporten. Från att tidigare ha haft statusvärdena aktiv och inaktiv för webbinträdena ändrar vi nu till statusvärdena nytt, godkänt, nekat så att det blir enklare att se om ett webbinträde är hanterat eller inte.
 

Hantera uppdrag

Här hittar ni en lista på alla aktiva förtroendeuppdrag ni har på er avdelning. Ni kan sätta slutdatum för uppdrag som saknar detta och ändra slutdatum om det behövs. Dessutom kan ni lägga upp nya uppdrag. För att se avdelningens inaktiva uppdrag klickar ni på länken till Power BI som tar er direkt till rapporten ”Uppdrag”

Gör det gärna till en vana att hålla denna lista uppdaterad. Det är viktigt för flera funktioner på Mina Sidor att uppdragen stämmer. Bland annat för att era medlemmar ska kunna anmäla sig till rätt kurser utifrån deras roll. 
 

Länkar till Power BI

Vi har länkat till rapporter i Power BI från både uppdrags- och webbinträdessidan. Kom ihåg att logga in som avdelning för att komma åt rapporterna. Om ni får felmeddelandet att rapporten är borttagen, eller att ni saknar behörighet, är ni sannolikt inloggade i Office 365 med arbetsplatsens konto. Logga i så fall ut genom att klicka på er egen ikon uppe i högra hörnet och logga därefter in som er avdelning.

Som nämnt inledningsvis så är Avdelningens Sidor ett pågående projekt. Vi tar emot synpunkter, förslag och felrapporteringar på forbundet@pappers.se