Tack för förtroendet!
Vi hade igår ett extra medlemsmöte i avdelning 53. Ett möte som markerade slutet på en turbulent period och början på något nytt. Vi samlades för att fylla de vakanta posterna och för att ta ett gemensamt steg framåt.
De val som gjordes igår var följande:
• Robin Hagström – vald till ordförande för avdelning 53
• Ari Aula – vald till huvudskyddsombud på UH sektion Braviken
• Aziz Barkarmo – vald till styrelseledamot avdelning 53
• Åse Andersson – vald till styrelseledamot sektion Braviken
• Tommy Sundberg – vald till ersättare kongressombud
• Mikael Larsson – vald till ersättare styrelseledamot avdelning 53
• Mikael Larsson – vald till ersättare styrelseledamot sektion Fitesa
• Emilia Diddilé – vald till ersättare styrelseledamot sektion Braviken
• Tommy Rydbom – vald till skyddsombud sektion Braviken
Det var ett väl genomfört möte, och jag vill verkligen lyfta fram den fina stämningen. Vi hade dessutom lyxen att få in en extern ordförande med en härlig värmländsk dialekt — ingen mindre än Skoghalls tidigare ordförande, numera ombudsman i Pappers, Henrik Qvarnlöf.
Och som om inte det räckte hade vi även besök av vår nyvalde 1:e vice ordförande i förbundet, Stefan Askenryd, som tog med sig en bit av Norrland in i lokalen. Det blev en riktigt härlig dialektblandning som satte tonen för ett bra möte.
Nu blickar vi framåt. I avdelningens styrelser ser vi hur samarbetet mellan sektionerna tar allt tydligare form. Det finns en bra känsla nu — en vilja att lyssna, lära och respektera varandras perspektiv. Det är så en stark avdelning byggs. Inte av en person, inte av en styrelse, utan av ett kollektiv som drar åt samma håll.
Jag är uppriktigt glad över att få förtroendet att leda Avdelning 53. Det här är en stark och engagerad avdelning, och jag är stolt över att få vara en del av den.
Men vi kan bli ännu bättre. Ännu starkare. Ännu mer förhandlingskraftiga.
Och det gör vi tillsammans — med er medlemmar. Efter semesterperioderna kommer vi att sätta igång arbetet med medlemsnära frågor och medlemsnytta. Vi vill att ni ska känna att avdelning 53 är nära er, lyssnar på er och arbetar för er.
Jag hoppas att ni märker det otroliga arbete som läggs ner, både i sektionerna och i avdelningen. Det är många som drar ett tungt lass för att verksamheten ska fungera och utvecklas, och det görs med hjärtat på rätt ställe.
Nu går vi mot sommar, vila och återhämtning. När vi kommer tillbaka fortsätter vi bygga — tillsammans.
Tack för ert förtroende, tack för ert engagemang och tack för att ni är avdelning 53.
Vänligen Robin Hagström, nyvald ordförande avdelning 53
